Tworzenie stron internetowych

Stworzenie swojego przedsiębiorstwa to dopiero pierwszy krok w drodze do znalezienia klientów. Niestety nikt nie kupi naszych produktów, jeśli nie będzie nas znał – chyba, że będzie to zwyczajny przypadek. Jeśli chcemy zyskać popularność i za jednym razem zaufanie przyszłych klientów, musimy działać prawidłowo od samego początku. Brak dużych błędów już na samym starcie znacznie ułatwia późniejsze funkcjonowanie witryny. Jednym z takich działań jest tworzenie stron internetowych.

Tworzenie stron internetowych – od czego należy zacząć?

Pierwszą kwestią jest określenie, dla kogo tak naprawdę stworzyliśmy swój produkt lub usługę. Musi to być konkretny profil osoby, grupa docelowa, dzięki której będzie można stworzyć zoptymalizowaną, funkcjonalną i jednocześnie atrakcyjną witrynę, na którą nasi potencjalni klienci będą chcieli wchodzić. Tworzenie stron internetowych należy do długotrwałych, więc należy go dobrze przemyśleć. Nie da się stworzyć czegoś, co będzie się podobało wszystkim, dlatego też znalezienie niszy i właśnie grupy docelowej jest takie ważne.

Zanim ruszymy ze stroną, warto mieć pomysł na teksty, które na niej zamieścimy. Oczywiście można zatrudnić do tego firmę zewnętrzną, ale trzeba się liczyć z kosztami – za dobry tekst trzeba odpowiednio dużo zapłacić.

Kto tworzy projekt strony internetowej?

Kto robi projekt strony www

Stworzenie koncepcji strony internetowej to nie to samo, co wykonanie kompleksowego projektu. Tym zajmuje się już projektant, czyli osoba z doświadczeniem i ugruntowaną wiedzą. Na podstawie naszych oczekiwań i wymagań zwykle profesjonalista taki tworzy dwie, lub trzy koncepcje naniesione na papier, co często nazywane jest wstępnym projektem. Po zaakceptowaniu któregoś z pomysłów projektant może przystąpić do szczegółowego projektu, na którym będą zaznaczone wszystkie elementy naszego przyszłego lokum. Co istotne – nie zawsze warto iść na ustępstwa, jeśli intuicja podpowiada nam coś innego, jednakże zawsze warto posłuchać propozycji osoby, która wie, co może naszą witrynę lepiej wypromować.

Projekt strony internetowej powinien zawierać zarówno koncepcję graficzną, jak i rozmieszczenie wraz z kolorystyką i stylem interfejsu. Panel potrzebny do poruszania się po witrynie musi być przejrzysty, intuicyjny i atrakcyjny, o tym zawsze warto pamiętać.

Tworzenie stron internetowych – jak wygląda proces?

Na czym polega tworzenie stron www

Samo tworzenie stron internetowych należy do bardzo skomplikowanych i długotrwałych. Najdłuższe jest stworzenie koncepcji takiej strony. Na samym wstępie należy zastanowić się, czy nasza strona ma być jedynie wizytówką, czy też rozbudowanym portalem z szeregiem możliwości dla potencjalnych klientów. Tworzenie stron internetowych opiera się na początkowych koncepcjach, które w trakcie całego procesu mogą również ewoluować.

Aby strona wyglądała profesjonalnie i była przyjazna odwiedzającym, należy zgłosić się do specjalistów w tej dziedzinie. Będą oni w stanie zaproponować rozwiązania, które będą dla nas najkorzystniejsze. Doświadczenie profesjonalistów i nasza wizja przyszłej witryny będą doskonałą podstawą do stworzenia czegoś, co z kolei stanie się podstawą istnienia naszego przedsiębiorstwa. Tworzenie stron internetowych musi być prowadzone profesjonalnie, ponieważ strona będzie podstawą naszego istnienia w Internecie.

Jeśli nie będzie przejrzysta, wartościowa, funkcjonalna i z odpowiednim technicznym zapleczem, nikt nie będzie chciał wejść na nią po raz drugi, dlatego też warto poświęcić na to tyle czasu, ile będzie potrzeba. Pośpiech jest tu zdecydowanie niewskazany.
Proces tworzenia strony można swobodnie podzielić na kilka głównych etapów, z których każdy zabierze inną ilość czasu. Można to ująć w kilku punktach:

Analiza i zbiór danych – przede wszystkim musimy wiedzieć, dla kogo konkretnie tworzymy naszą stronę. Wybieramy więc grupę docelową i badamy rynek. Sprawdzamy, czego dana grupa potrzebuje, co kupuje i jakie rzeczy najbardziej ją interesują. Ten etap może zająć nawet kilka tygodni,

Rozrysowanie planu – aby projektant się nie pogubił, w planie takim zawiera wszystkie kolejne etapy tworzenia strony. Ten etap w skrajnych przypadkach również może zająć kilka tygodni,

Projektowanie strony – tutaj następuje etap kreatywny, w którym koncepcje nabierają kształtu i koloru. Ten etap może trwać nawet dwa – trzy miesiące,

Kodowanie strony – czas na techniczny etap pracy. W tym momencie trzeba będzie poczekać, aż specjalista zakończy szkielet strony i naniesie na niego wszelkie elementy ustalone podczas projektowania. Tutaj również musi minąć około dwóch miesięcy,

Testowanie – bez tego etapu nie można uruchomić strony, ponieważ to właśnie w tej chwili można usunąć pojawiające się błędy. Warto testować maksymalną ilość czasu, aby mieć pewność, że nic nie zepsuje potencjalnym klientom wizyty na naszej witrynie,

Aktualizacje – mimo że tworzenie stron internetowych kończy się na poprzednim punkcie, to tak naprawdę należy cały czas o nią dbać. Istotne jest wrzucanie nowych treści, aktualnych informacji o firmie, lub też naprawianie pojawiających się usterek. Warto do takiej funkcji oddelegować jednego z pracowników.

Co oznacza optymalizacja strony internetowej?

Co to jest optymalizacja strony www

Stronę internetową warto optymalizować pod wyszukiwarki internetowe już na etapie jej tworzenia, żeby uniknąć późniejszych niepotrzebnych lub opóźniających wejście na stronę zmian. Tworzenie stron internetowych na dobrych podstawach może dać jedynie dobre efekty.

Pierwsza rzecz to płynność działania. Dzięki niej wejście i poruszanie się po naszym portalu będą przyjemne. Nietrudno zginąć w gąszczu konkurencji, a jeśli dodatkowo nasza strona będzie się zawieszać, nikt nie zechce na nią wchodzić. Trzeba więc pamiętać, że umieszczane na stronie grafiki, teksty i inne media nie mogą być zbyt ciężkie.
Druga rzecz to wygląd strony. Powinien on współgrać z jej zawartością, dzięki czemu klient od początku zauważy ogólną spójność, co jest bardzo korzystne. Tak jak już wcześniej zostało wspomniane, istotny jest prosty w obsłudze panel, na którym będzie wszystko wyraźnie widać.

Kolejna kwestia to treść. Każdy tekst na stronie musi prezentować jakąś wartość. Dzięki zdobytym na stronie poradom klient poczuje się bezpiecznie i komfortowo. Zapewne wróci też przeczytać kolejne teksty. Oprócz wartości odnośnie do określonego tematu i problemu teksty muszą zawierać często wyszukiwane przez potencjalnych klientów słowa i frazy kluczowe, dzięki czemu nasza strona wyświetli się z czasem wyżej na listach wyświetlanych przez wyszukiwarki internetowe. Słowa i frazy kluczowe są tworzone na podstawie haseł wpisywanych przez ludzi w okno wyszukiwarek. Jeśli nasycimy nimi swoją stronę, będziemy mieli szansę na pojawienie się wśród codziennie rosnącej konkurencji. Aby wciąż pozostać wysoki, trzeba pamiętać o regularnej pracy przy pozycjonowaniu – jednorazowa praca w tym przypadku zdecydowanie nie wystarczy.

Jeśli chodzi o tworzenia stron internetowych, to pamiętajmy, że wszystko co zawiera się w jej procesie, rzutuje na przyszłość firmy. Każdy element witryny, wydźwięk treści, jakość wyświetlanych zdjęć i kontakt z przedsiębiorcą będą wpływać na to, jakie osiągniemy zyski poprzez kontrolowany przez nas w pewnym stopniu ruch na stronie. Zawsze, w każdym momencie warto stawiać na jakość i na zadowolenie naszych klientów. To dzięki nim tak naprawdę istniejemy.