Reklama na TikToku w Częstochowie

Platforma TikTok była do niedawna jeszcze traktowana jako rozwiązanie dla młodych osób do rozrywki i korzystania w czasie wolnym. Oczywiście z serwisu tego korzystają młode osoby, jednak aplikacja zyskała tak dużą popularność, że przedsiębiorstwa postanowiły stać się aktywne również na tej platformie. Reklama na TikToku to dobre rozwiązanie dla firm, których grupą docelową są młode osoby, ponieważ dzięki temu mogą one docierać do swoich klientów. Jak pokazują badania aż 90% osób odwiedza tę platformę przynajmniej raz dziennie. To pokazuje, że promocja w tym serwisie może być dla firm bardzo dobrym rozwiązaniem. Jak w takim razie powinna wyglądać reklama na TikToku?
Co to jest TikTok?
Na samym początku warto wyjaśnić czym tak naprawdę jest ta platforma i co ją charakteryzuje i odróżnia od innych serwisów społecznościowych. TikTok jest aplikacją, która umożliwia użytkownikom nagrywanie kilkunastu sekundowych filmików, na których znajdują się bardzo różne treści. Najczęściej mają one charakter rozrywkowy jednak można tam znaleźć również te bardziej merytoryczne. Dużym plusem tej aplikacji jest możliwość bardzo szybkiego dzielenia się contentem z innymi użytkownikami sieci. Filmy udostępniane są na wielu innych platformach społecznościowych, dlatego też wielu użytkowników Internetu mimo tego, że nie korzysta z TikToka to ogląda znajdujące się na nim treści.
Możliwość tak szybkiego udostępniania sprawiła, że portal ten zyskał tak bardzo na popularności. Co powoduje, że TikTok różni się od innych platform? Przede wszystkim serwis ten jest używany najczęściej na urządzeniach mobilnych, został on zaprojektowany tak, aby wygodnie używało się go właśnie na smartfonach bądź tabletach. Co więcej na TikToku dźwięk jest zawsze domyślnie włączony, a treść wypełnia cały ekran smartfonu. To co ważne w tworzeniu treści na TikToku to na pewno bycie kreatywnym i autentycznym, ponieważ te cechy są najlepiej odbierane przez odbiorców.
Reklama na TikToku – dla jakich firma to rozwiązanie jest najlepsze?
Reklama na TikToku będzie na pewno dobrym rozwiązaniem dla firm, których grupą docelową są osoby korzystające z TikToka to dosyć logiczne, dlatego też warto zastanowić się kim są odbiorcy reklamy. Niektóre badania pokazują, że obecnie średni wiek użytkownika TikToka rośnie, wciąż jednak przeważają osoby bardzo młode. Dlatego też będzie to najlepszym rozwiązaniem dla firm, których asortyment jest kierowany właśnie do nastolatków i młodzieży. Z TikToka korzysta też zdecydowanie więcej kobiet aniżeli mężczyzn.
Reklama na TikToku w Częstochowie jakie są jej cele i koszty?
Reklama na TikToku ma kilka celów może to być na przykład zwiększenie zasięgu, ruchu na stronie, zaangażowania, konwersji bądź generowany leadów. Są one bardzo podobne do celów jakie wybierane są w trakcie prowadzenia kampanii na Facebooku. Wszystko będzie zależało od przedsiębiorstwa oraz od tego jakie są w danym momencie jego potrzeby i wymagania.
Koszt reklamy na TikToku to około 80 zł dziennie cena ta jest kwotą minimalną, dlatego też zwykle jest ona wyższa. Popularność TikToka wciąż rośnie to oznacza, że nie jest on jeszcze tak bardzo nasycony reklamą jak na przykład Facebook czy Instagram. To rozwiązanie jest więc bardzo atrakcyjne dla wielu firm, można się więc spodziewać, że w ciągu kilku następnych lat jego popularność jeszcze bardziej wzrośnie, a reklam będzie znajdowało się tam zdecydowanie więcej.
Promowanie firmy w social mediach
Promowanie przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych jest bardzo popularnym rozwiązaniem, które wykorzystują duże firmy, ale także małe lokalne przedsiębiorstwa. Dzięki social mediom mogą one bardzo szybko i w łatwy sposób docierać do swojej grupy docelowej, którą oczywiście powinny one bardzo precyzyjnie wcześniej określić. Ogromnym plusem tego rozwiązania jest możliwość prowadzenia dialogu.
Dialog daje możliwość pozyskania wartościowych informacji na temat swoich odbiorców, które mogą być bardzo przydatne w trakcie tworzenia oferty. Dopasowania swoich rozwiązań do problemów z jakimi w danym momencie zmagają się potencjalni klienci, może skutkować zwiększeniem sprzedaży, poprawą wizerunku firmy oraz zwiększeniem zaangażowania odbiorców.