Ile kosztuje współpraca z influencerem?
Prowadzenie własnego biznesu (zwłaszcza w dobie pandemii) nie należy do najprostszych zadań. Dlatego coraz więcej osób zadaje sobie pytanie, ile kosztuje współpraca z influencerem? Tym bardziej że jest to doskonały sposób na promowanie firmy w social mediach. A zatem spróbujmy dowiedzieć się, ile kosztuje współpraca z influencerem…
Influencer, czyli kto?
Influencer to termin, którym określa się każdą osobę, która działa w mediach społecznościowych, jest rozpoznawalna w Internecie i ma z tego korzyści. Innymi słowy, zarabia na prowadzeniu konta na Facebooku, Instagramie czy YouTube. Czasami można spotkać się także z konkretnymi nazwami influencerów, którzy korzystają z danych kanałów, np. youtuberzy.
Kto najczęściej decyduje się na współpracę z influencerem?
Pytanie, ile kosztuje współpraca z influencerem, nurtuje najczęściej mniejsze lub większe firmy, które chcą wypromować własną markę i dotrzeć z produktami lub usługami do jak najszerszego grona odbiorców. Jednak to, ile kosztuje współpraca z influencerem, może także zaprzątać głowę osób prywatnych, np. pisarzy, którzy chcą dotrzeć ze swoją książką do jak największej liczby czytelników.
Zalety współpracy z influencerem
Jeżeli tylko pomyślimy o potencjalnych zaletach, to pytanie, ile kosztuje współpraca z influencerem, zejdzie na drugi plan. Otóż już najmniejszy post sponsorowany może wpłynąć pozytywnie na wizerunek i rozpoznawalność naszej marki. Wzbudzić dodatkowe zainteresowanie. Tym samym przysporzyć nam nowych klientów. W miarę rozwoju współpracy zasięg ten będzie oczywiście wzrastał.
Jak wybrać osobę do współpracy?
W przestrzeni wirtualnej znajdziemy wielu influencerów, którzy chętnie podejmą z nami współpracę, by jednak była ona naprawdę owocna, zwróćmy uwagę na kilka kwestii:
- na jakich platformach społecznościowych dobrze czuje się influencer,
- czym się interesuje, o czym zazwyczaj pisze, co prezentuje,
- jakie jest jego doświadczenie oraz jak przebiegały dotychczasowe współprace,
- jakie jest jego zaangażowanie oraz zaangażowanie odbiorców,
- ile ma faktycznych followersów,
- jaki jest styl działań influencera i czy wpisze się w promowanie naszej marki,
- czy jego przekaz jest zrozumiały, spójny i estetyczny,
- jakim językiem się posługuje i w jaki sposób pisze.
Co wpływa na to, ile kosztuje współpraca z influencerem?
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje współpraca z influencerem bez wzięcia pod uwagę podjętych przez niego działań. Na koszt ten wpływają m.in.:
- złożoność działań i stawiany cel,
- poświęcony czas i stopień skomplikowania danego materiału,
- popularność influencera,
- jego zasięg,
- znaczenia, jakie ma w danej branży,
- wielkości konkurencji w interesujących nas kwestiach
Zatem na to, ile kosztuje współpraca z influencerem, ma wpływ wiele czynników.