Ile kosztuje współpraca z influencerem?

Ile kosztuje współpraca z influencerem?

by Timothy 30 grudnia, 2021
Ile kosztuje współpraca z influencerem

Prowadzenie własnego biznesu (zwłaszcza w dobie pandemii) nie należy do najprostszych zadań. Dlatego coraz więcej osób zadaje sobie pytanie, ile kosztuje współpraca z influencerem? Tym bardziej że jest to doskonały sposób na promowanie firmy w social mediach. A zatem spróbujmy dowiedzieć się, ile kosztuje współpraca z influencerem…

Influencer, czyli kto?

Influencer to termin, którym określa się każdą osobę, która działa w mediach społecznościowych, jest rozpoznawalna w Internecie i ma z tego korzyści. Innymi słowy, zarabia na prowadzeniu konta na Facebooku, Instagramie czy YouTube. Czasami można spotkać się także z konkretnymi nazwami influencerów, którzy korzystają z danych kanałów, np. youtuberzy.

Kto najczęściej decyduje się na współpracę z influencerem?

Pytanie, ile kosztuje współpraca z influencerem, nurtuje najczęściej mniejsze lub większe firmy, które chcą wypromować własną markę i dotrzeć z produktami lub usługami do jak najszerszego grona odbiorców. Jednak to, ile kosztuje współpraca z influencerem, może także zaprzątać głowę osób prywatnych, np. pisarzy, którzy chcą dotrzeć ze swoją książką do jak największej liczby czytelników.

Kto najczęściej decyduje się na współpracę z influencerem

Zalety współpracy z influencerem

Jeżeli tylko pomyślimy o potencjalnych zaletach, to pytanie, ile kosztuje współpraca z influencerem, zejdzie na drugi plan. Otóż już najmniejszy post sponsorowany może wpłynąć pozytywnie na wizerunek i rozpoznawalność naszej marki. Wzbudzić dodatkowe zainteresowanie. Tym samym przysporzyć nam nowych klientów. W miarę rozwoju współpracy zasięg ten będzie oczywiście wzrastał.

Jak wybrać osobę do współpracy?

W przestrzeni wirtualnej znajdziemy wielu influencerów, którzy chętnie podejmą z nami współpracę, by jednak była ona naprawdę owocna, zwróćmy uwagę na kilka kwestii:

  • na jakich platformach społecznościowych dobrze czuje się influencer,
  • czym się interesuje, o czym zazwyczaj pisze, co prezentuje,
  • jakie jest jego doświadczenie oraz jak przebiegały dotychczasowe współprace,
  • jakie jest jego zaangażowanie oraz zaangażowanie odbiorców,
  • ile ma faktycznych followersów,
  • jaki jest styl działań influencera i czy wpisze się w promowanie naszej marki,
  • czy jego przekaz jest zrozumiały, spójny i estetyczny,
  • jakim językiem się posługuje i w jaki sposób pisze.

Jak wybrać osobę do współpracy

Co wpływa na to, ile kosztuje współpraca z influencerem?

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje współpraca z influencerem bez wzięcia pod uwagę podjętych przez niego działań. Na koszt ten wpływają m.in.:

  • złożoność działań i stawiany cel,
  • poświęcony czas i stopień skomplikowania danego materiału,
  • popularność influencera,
  • jego zasięg,
  • znaczenia, jakie ma w danej branży,
  • wielkości konkurencji w interesujących nas kwestiach

Zatem na to, ile kosztuje współpraca z influencerem, ma wpływ wiele czynników.

Related Articles