Ile kosztuje marketing szeptany w Częstochowie?

Ile kosztuje marketing szeptany w Częstochowie?

by Timothy 30 września, 2021
Ile kosztuje marketing szeptany w Częstochowie

Wielu lokalnych przedsiębiorców zastanawia się, ile kosztuje marketing szeptany. Nic dziwnego! Przeglądając wpisy w Internecie, można natknąć się na różne ceny. Czy na marketingu szeptanym warto oszczędzać?

Jak marketing szeptany wpływa na rozpoznawalność produktów?

O tym, czy produkt lub marka zyska na popularności, nie decyduje dzieło przypadku. Najczęściej stoi za tym dobrze zaplanowana kampania reklamowa, która jest wzbogacona o marketing szeptany. Czasem nawet najlepszy produkt nie ma szansy odnieść sukcesu, gdy nie stoi za nim odpowiednie wsparcie. Trzeba pamiętać, że świetny produkt i skuteczna reklama zawsze powinny iść ze sobą w parze. Gdy produkt będzie kiepskiej jakości, nawet najlepiej przygotowana kampania reklamowa nie pomoże mu się dobrze wypromować, a przede wszystkim nie zaskarbi sobie przychylności konsumentów. Ile kosztuje marketing szeptany? O tym w dalszej części artykułu.

Czy do tej pory słyszałeś o marketingu szeptanym? Czy wiesz mniej więcej, ile kosztuje marketing szeptany? Być może to pojęcie jest Ci dość znane, ale nie do końca wiesz, o co tutaj chodzi. Skoro tu jesteś, to świetnie – dzięki nam poznasz jedną z najskuteczniejszych technik reklamy, którą stosuje wielu przedsiębiorców. Czym właściwie jest marketing szeptany? Czy lepiej zlecić go zewnętrznej agencji, czy działać samemu? Ile kosztuje marketing szeptany?

Koszt marketingu szeptanego w Częstochowie

Marketing szeptany – definicja

Zanim odpowiemy sobie na pytanie, ile kosztuje marketing szeptany i komu go zlecić, wyjaśnijmy to pojęcie. Marketing szeptany to działania marketingowe, w których chodzi o dotarcie do jak największej liczby odbiorców z informacją o danym produkcie. Odbiorca komunikatu ma mieć wrażenie, że cały proces jest naturalny, spontaniczny i niewymuszony. Jeśli osoba po drugiej stronie zorientuje się, że ma do czynienia ze sprzedażą, to właściwie jest już koniec skutecznej kampanii reklamowej.

Nachalna reklama i wciskanie komuś produktów lub usług to domena osób, które oferują bardzo niskie stawki za tzw. szeptankę. Ile kosztuje marketing szeptany? Bardzo niskie koszty powinny wzbudzić Twoją podejrzliwość. Mogą być sygnałem, że ktoś Ci zrobi antyreklamę, dodając wszędzie treści uznawane za SPAM.

Cel marketingu szeptanego

Marketing szeptany to, jak sama nazwa może wskazywać, „szeptanie” potencjalnym klientom. Istotne jest, by komunikat był pozytywny i wcześniej zaplanowany. Dlaczego to tak istotne? Wywołana dyskusja powinna sprawiać wrażenie spontanicznej rozmowy, a ludzie, którzy się w niej udzielają, nie powinni być świadomi, że to część kampanii reklamowej. Wiele rzeczy kupujemy z poleceń – mamy, brata lub przyjaciółki itp. Dzięki poleceniu od bliskiej osoby byłeś pewny, że trafisz na produkt dobry jakościowo. Na podobnej zasadzie działa marketing plotki, jak inaczej nazywa się marketing szeptany. Gdy w rozmowę w Internecie włączają się „zwykli ludzie”, produkt nabiera autentyczności.

Jak marketing szeptany wpływa na rozpoznawalność produktów

Ile kosztuje marketing szeptany w Częstochowie?

Pewnie zastanawiasz się, ile kosztuje marketing szeptany, np. na forach. Wydaje się być to prostym zajęciem – ktoś siada do komputera i pisze. Jednak czy to rzeczywiście nie wymaga wcześniejszego przygotowania? Ile kosztuje marketing szeptany – pieniędzy i czasu, który trzeba w niego zainwestować?
Koszty marketingu szeptanego zależą od wielu czynników. Oto one:

  • Długość prowadzenia kampanii – im dłuższa, tym koszt jest większy.
  • Ilość komentarzy, dyskusji i wystawionych opinii.
  • Ilość for internetowych, na których mają być dodane rekomendacje.
  • Czy komentarze wystawia osoba prywatna, czy agencja marketingowa.

Hurtowe ilości opinii, nachalne i niezbyt wysokiej jakości będą kosztowały niewiele – nawet 1 zł za komentarz. Jednak szczerze Ci to odradzamy. To nie jest dobry sposób na polecenie marki czy produktu. Promocja lokalnego biznesu powinna być skrupulatnie zaplanowana i mieć wysoką jakość. Lepiej sprawdzą się komentarze, które sprawiają wrażenie naturalnych reakcji. Ceny takich opinii zawierają się w granicach kilku zł.