Google Ads

Marketing jest podstawą działania każdego przedsiębiorstwa. Bez względu na to, co sprzedajemy lub jakie usługi proponujemy naszym klientom, bardzo ważne jest, abyśmy umieli się skutecznie promować. Google Ads, kiedyś nazywane Google Adwords to doskonałe narzędzie, które pozwala firmom przebić się wśród ofert innych przedsiębiorstw. Warto więc poznać system i sposób działania narzędzia od Google.

Dlaczego warto wybrać Google Ads?

Warto sobie najpierw odpowiedzieć, dlaczego właśnie to narzędzie powinniśmy wybrać. No więc przede wszystkim jest ono popularne i łatwo dostępne. Nie trzeba go szukać, a w Internecie znajdziemy mnóstwo instrukcji odnośnie do sposobu poruszania się w nim – to świetna wiadomość szczególnie dla nowych przedsiębiorców, dla których liczą się przede wszystkim dobre, wartościowe narzędzie.

Kolejny powód do zainteresowania się właśnie Google AdWords to fakt, że nie jest to drogie narzędzie, a to bardzo istotna kwestia. Szczególnie na początku istnienia przedsiębiorstwa koszty są na tyle duże, że w pewnym momencie może się okazać, że każda złotówka jest bardzo cenna. Przy braku zysków wydanie każdej kwoty musi być bardzo przemyślane.

Oprócz zalet wymienionych powyżej jest jeszcze jedna, najważniejsze. Google Ads jest skuteczny i to tak naprawdę jedyny argument, który jest na potrzebny, aby go dla siebie i swojej firmy zakupić.

Ile kosztuje Google Ads?

Jaki jest koszt Kampanii w Google

To, co interesujące i ważne zapamiętania to fakt, że za to narzędzie płacimy dokładnie tyle, ile sobie zaplanujemy. Wszystko opiera się o wybór kampanii i tego, jak mają wyglądać poszczególne jej etapy. Budżet takiej kampanii trzeba jednak ustalić na podstawie kilku istotnych czynników.

Pierwszym z nich jest rodzaj branży, w której działamy. Im popularniejsza, tym większy budżet będzie nam potrzebny. Dlaczego? Ponieważ w bardziej popularnej branży mamy większą konkurencję i musimy się wśród niej przebić. Inaczej nie będzie nas widać.

Drugi czynnik to obszar, na którym ma nasza reklama działać, czyli jej zasięg. Oczywiście tutaj też panuje podobna zasada – im większy zasięg, tym większy budżet. Tutaj jednak może się okazać, że mniejszy zasięg będzie atutem, ponieważ skupimy się na marketingu lokalnym. To jednak zależy od wybranej przez nas grupy docelowej.

Trzeci czynnik to harmonogram. W nim ustalamy, kiedy dokładnie ma się nasza reklama wyświetlać. Dzięki temu i znajomości naszej grupy docelowej wybierzemy godziny, w których nasza reklama zostanie odebrana przez największą liczbę odbiorców. Zdecydowanie warto się nad tym zastanowić nieco dłużej, ponieważ harmonogram pozwoli nam na większą kontrolę budżetu. Nie ma sensu wyświetlać reklamy non stop. Chyba że nasz budżet jest nieograniczony.

Nasz budżet opiera się właśnie na wymienionych czynnikach, jednakże można go modyfikować również pod innym względami. Liczy się tu nie tylko analiza rynku i grupy docelowej – chociaż są one ogromnie ważne – ale też intuicja i osobiste cele. Na potrzeby kampanii ustalamy zwykle dzienny budżet. Oznacza to, że Google nie może przekroczyć danej kwoty w ciągu dnia. Istnieje możliwość, że ta granica zostanie przekroczona o 20%, jednak tylko w skali dnia. Jeśli więc któregoś dnia Google zabierze z budżetu więcej, to innego zabierze z niego mniej.

Nie należy się więc o to martwić, bo nasz miesięczny budżet jest nie do ruszenia i żadna przykra niespodzianka pod koniec miesiąca nas po prostu nie spotka. Koszty Google Ads dotyczą również ceny za jedno kliknięcie. To my deklarujemy, ile możemy za jedno kliknięcie zapłacić. Te koszty ponosimy jednak tylko wtedy, gdy ktoś w nasz link z kampanii po prostu kliknie. Uwaga! Kliknięcie nie oznacza, że klient coś kupi, ale jest wtedy na to oczywiście duża szansa. Warto więc dobrze przemyśleć nasz budżet i działać.

Jak zacząć przygodę z Google Ads?

Jak zacząć Kampanię w Google

Jest kilka sposobów, dzięki którym można rozpocząć działanie z Google Ads. Pierwszym z nich jest samodzielne zabranie się do pracy. To jednak zadanie dla osób, które czują się w temacie marketingu dobrze i jednocześnie mają na ten temat jakąś wiedzę. Niezwykle cenne jest również doświadczenie. Bez tego będzie ciężej, nie jest to jednak niemożliwe do zorganizowania. Wybieramy słowa kluczowe, określamy budżet, grupę docelową, stawki, obszar działania i zaczynamy. Czym dłużej będziemy się tym zajmować, tym będzie łatwiej. Trzeba się zaangażować, czytać, uczyć – wszystko, co zbliża nas do sukcesu, jest warte poświęconego czasu i pieniędzy.

Drugi sposób na skorzystanie z Google Ads, ale już z pomocą, to zwrócenie się do ekspertów Google. To taki sposób na przewodnika. Wciąż musimy działać samodzielnie, jednakże będziemy dostawać cenne wskazówki, dzięki którym znacznie łatwiej będzie nam rozwinąć swoją kampanię i prowadzić ją w odpowiedni sposób. Ekspert od Google jest dobrym rozwiązaniem, szczególnie na początku naszej przygody z dawnym Google AdWords.

Trzeci sposób jest najbardziej kosztowny, jednak w tym przypadku pozbywamy się nie tylko obowiązku sprawowania pieczy nad kampanią, ale mamy też pewność, że będzie ona przeprowadzona w prawidłowy, skuteczny sposób. I to bez naszego wysiłku. Chodzi o współpracę z agencją marketingową. Profesjonaliści zatrudnieni w takiej firmie doskonale wiedzą, jak pracować z Google Ads, ponieważ robią to na co dzień. Wykorzystają więc oni swoje doświadczenie i ogromną wiedzę, aby zająć się Twoją kampanią, czyli Twoim ruchem na stronie i wreszcie Twoimi zyskami.

Jak działa reklama w Google Ads?

Jak działa Kampania w Google

Bez względu na to, którą z opcji rozpoczęcia naszej kampanii wybraliśmy, warto wiedzieć, jak działa cały system reklamowy Google. Zaczynamy więc od rejestracji naszego konta, bez tego ani rusz. Kolejny krok to wybór tego, co zamierzamy reklamować. Po ich wyborze zostanie stworzone źródło ważnych słów i fraz kluczowych, które pozwolą na reklamowanie naszej firmy w skuteczny sposób. Później wybieramy reklamy z wyświetlonej listy i dopasowujemy je do wybranych słów i fraz kluczowych. Kolejny etap to ustalenie budżetu i aktywacja naszej kampanii Google Ads.
Kiedy potencjalny klient wpisze w wyszukiwarkę jedno ze słów, które wybraliśmy, nasza strona wyświetli mu się u góry listy w wyszukiwarce Google. Kiedy w nią kliknie, wejdzie na naszą stronę.

Gdy zalogujemy się do naszego panelu w Google Ads, będziemy mogli sprawdzić statystyki wszystkich wejść. Tam też zorientujemy się, jak nam idzie i czy nie trzeba wprowadzić w kampanii jakichś zmian, które pozwoliłyby na zwiększenie jej skuteczności.
Dzięki Google Ads pokazujemy naszą stronę tam, gdzie tego chcemy. Sami kontrolujemy zasięg reklam i budżet, dzięki czemu koszty takiej kampanii nigdy nas nie zaskoczą. W każdej chwili możemy budżet modyfikować, dzięki czemu kontrola nad naszą kampanią jest cały czas możliwa.