Dobry Content Marketing jest dziś na wagę złota, ponieważ to, że klient trafi na naszą stronę, wcale nie znaczy, że będzie miał ochotę coś kupić. Trzeba go do tego nakłonić, ale w taki sposób, żeby kupił nasz produkt lub usługę z przyjemnością, a potem chciał wrócić po więcej.
Mówiąc zwięźle, jest to zawartość strony, która posiada wartość dla potencjalnych klientów. Content Marketing ma za zadanie zainteresować konsumentów na tyle, aby kupili oferowane produkty i chcieli na stronę wracać, po więcej wartościowych informacji. Dotarcie do odbiorców za pomocą treści to najlepszy sposób na zyskanie stałych klientów, dlatego tak ważne jest, aby content naszej witryny był interesujący.
Treści spotykane na stronach zwykle dotyczą popularnych produktów, usług, czy też wydarzeń, lub życiowych porad. W zależności od grupy docelowej, dla której swój produkt tworzymy, artykuły blogowe będą inne. Strony wartościowe dla klientów mogą posiadać przepisy na ciekawe dania, czy też sprawozdania z wycieczek krajoznawczych – wszystko po to, by oprócz produktu pokazać klientowi coś, co będzie współgrało z jego sposobem życia, inspirując go do różnych rzeczy, czy też radzić w sytuacji występujących problemów.
Błędne jest rozumowanie, że treść strony to tylko coś, co można przeczytać. Content w języku polskim to inaczej zawartość, czyli wszystko, co na naszej witrynie można znaleźć. Content Marketing to są więc również zdjęcia, filmy, prezentacje multimedialne, animacje, webinaria, czy też audiobooki. Wszystko, co w jakiś sposób przekazuje informacje, można zaliczyć do contentu strony, co jest bardzo istotną kwestią.
Oznacza to, ze można zainteresować potencjalnego klienta nie tylko wartościowym tekstem, ale też trafionym zdjęciem. Dobrze skomponowana grafika i pasujące do tego elementu strony, intuicyjny interfejs i chwytliwe logo – to wszystko jest zawartością, która ma przekonać klienta, że warto na stronie przebywać i kupować to, co oferuje jej twórca.
Odpowiednia zawartość naszego portalu wpływa nie tylko na SEO, ale też na wizerunek firmy. To, co dostarczamy odbiorcom, zawsze będzie miało jakąś opinię, która będzie budować, lub też rujnować nasze dobre imię. Jeśli treści będą dostarczać potencjalnym klientom spójne, rzetelne informacje to nie ma się czego obawiać.
Pozycjonowanie jest podstawą widoczności w Internecie, jednakże już od wielu lat nie jest to, albo też nie powinno to być jedyne działanie, które ma nam służyć do zaistnienia w sieci. Konsekwentne pozycjonowanie i wszelkie działania SEO są oczywiście niezbędne, jednakże nie utrzymamy na dłużej nikogo, jeśli Content Marketing będzie na niskim poziomie. Nikt nie wróci na stronę internetową, która była „szara”, czy też nijaka i zginęła w tłumie innych, równie bezwartościowych.
Pisanie kreatywnych, naprawdę dobrych tekstów to niestety nie wszystko. Aby były one wartościowe również dla wyszukiwarki Google, muszą posiadać odpowiednie elementy, bez których nie będzie nas po prostu widać. Ważne są więc między innymi takie rzeczy, jak:
Oczywiście jest to tylko część istotnych rzeczy, jednakże z pewnością te są najistotniejsze. Jeśli tworząc treść, będziemy pamiętać o stosowaniu się do wszystkich zasad SEO, to mamy dużą szansę na dotarcie do wybranej przez nas grupy docelowej.
Dzięki właściwie dobranym tematom, odpowiadaniu na nurtujące odbiorców pytania i poruszanie interesujących kwestii związanymi z naszymi produktami i usługami, budujemy wizerunek marki. Kiedy treści okazują się wartościowe, zwiększa się zaufanie do nas, co generuje większe zapotrzebowanie na naszą ofertę.
To, co jest równie ważne, to sposób pisania. Bardzo popularny jest storytelling i kierowanie treści do ludzi, a nie do komputerów. Warto pokusić się o zastanowienie, jak najlepiej zwracać się do odbiorców, aby artykuły były czytelne, jasne i zachęcające do dalszej lektury. Jeśli nawiążemy z potencjalnymi klientami więź, znacznie łatwiej będzie ich namówić na to, co chcemy dzięki nim osiągnąć. Należy pamiętać, że produkty i treści są naszym środkiem do celu, ale muszą być też wymierną wartością dla konsumentów, czyli naszej grupy docelowej. Dobrze przemyślany Content Marketing zdziała cuda, jeśli się na nim skupimy.
Odpowiedni Content Marketing to również umiejętne umieszczanie w treści linków wewnętrznych, czyli tak zwane linkowanie wewnętrzne. Dzięki niemu niejako wciągasz czytelnika w treści swojej witryny. Musi to być jednak zrobione w sposób kreatywny, aby zachęcić użytkowników do wejścia we wpisany w tekście link.
Linkowanie można zrobić przy okazji prezentowania treści nakierowującej na kolejną stronę, ale można zrobić to też w sposób bezpośredni, zapraszając czytelnika na kolejną stronę.
Pierwszym krokiem powinno być wybranie spośród swoich podstron tych najbardziej popularnych, drugi – skonstruowanie anchorów, aby linki nie zaburzały kompozycji treści. Tekst wysycony linkami we właściwym natężeniu będzie wyglądał atrakcyjnie i jednocześnie będzie dawał możliwość odbiorcom na uzyskanie dokładniejszych informacji na konkretny, poruszony w artykule temat.
Dobry Content Marketing to jedyna opcja, na którą możemy się zdecydować, budując wizerunek firmy i zdobywając klientów. Jeśli nie jesteśmy w stanie poświęcić na to odpowiedniej ilości czasu, warto się zastanowić nad zatrudnieniem firmy zewnętrznej. Outsourcing w dzisiejszych czasach nie jest czymś złym – decydują się na niego świadomi, dojrzali przedsiębiorcy, którzy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że delegowanie nadmiaru pracy do specjalistów jest najrozsądniejszym posunięciem. Nie warto zanadto obciążać się obowiązkami, bo stworzy to tylko pozorną oszczędność.
Poświęcanie się dla wykonania wszystkich czynności związanych z każdym aspektem działania naszej firmy nigdy nie zadziała dobrze, ponieważ jesteśmy tylko ludźmi. Jeśli nie chcemy zatrudniać firmy zewnętrznej, ale wciąż nie mamy czasu na konsekwentne, regularne pisanie wartościowej treści, warto oddelegować do tego zajęcia jednego naszego pracownika. Poświęcając czas na jego szkolenie, zdecydowanie inwestujemy w naszą firmą, poszerzając swoje możliwości i dając sobie czas na działanie na innych płaszczyznach.
Tak naprawdę pierwszym krokiem przedsiębiorcy do osiągnięcia celu jest zaplanowanie działania na każdej płaszczyźnie istnienia firmy. Jeśli zrobi to precyzyjnie, poświęcając na to odpowiednią ilość czasu, istnieje duża szansa, aby udało się to wszystko poskładać w sensowną całość. Warto poczekać ze startem działalności, zanim nasz biznesplan nie będzie zakończony i sprawdzony, nawet przez kilka osób.
Odpowiednie podejście, biznesplan i dobre poznanie grupy odbiorców sprawi, że nasz Content Marketing będzie miał podstawy do tego, aby faktycznie działać i przynosić nam w efekcie zyski..