Call Center Częstochowa – czy telemarketing działa?

Call Center Częstochowa – czy telemarketing działa?

by Timothy 16 czerwca, 2021
Call Center Częstochowa – czy telemarketing działa

Teoretycznie każdy sposób promocji powinien działać korzystnie na szerzenie informacji o naszej firmie, w więc telemarketing również. Niestety nie zawsze jest on dobrze rozumiany, a dużo ludzi słysząc w słuchawce informacje odnośnie losowej firmy, po prostu odkłada słuchawkę. Call Center Częstochowa musi odpowiednio działać, aby faktycznie był skuteczny.

Czym jest telemarketing?

Co to jest tekemarketing

Marketing działa dzięki wielu narzędziom. Istnieje marketing pośredni i bezpośredni i każdy z nich ma za zadanie np. promować lokalny biznes. Jednym ze wspomnianych narzędzi, w tym przypadku marketingu bezpośredniego, jest telemarketing. Wykorzystuje on komunikację telefoniczną, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Call Center Częstochowa to właśnie miejsce działania telemarketingu, warto jednak zdawać sobie sprawę, że nie jest to po prostu telefoniczna sprzedaż, której wiele potencjalnych klientów naprawdę nie akceptuje. Sprzedaż to oczywiście jedno z zadań telemarketingu, jednakże nie jest to jego istota.

Telemarketing to wszystko, co wiąże się z telefoniczną obsługą klienta. Oznacza to, że Call Center Częstochowa to nie tylko sprzedaż. Do telemarketingu zalicza się infolinie, działy pobierania zamówień, przyjmowania reklamacji, czy też przeprowadzania różnego rodzaju ankiet. To oczywiście tylko niektóre przykłady, jednakże już tylko one pokazują, jak mylnie rozumiany jest zwykle telemarketing.

Call Center Częstochowa – co jest istotne w byciu telemarketerem?

Telemarketer - co jest ważne w pracy w Call Center

Telemarketing działa, jeśli jest prowadzony w prawidłowy sposób. Tak będzie, jeśli pracownicy będą odpowiednio wyszkoleni. Posiadanie odpowiednich cech charakteru będzie dodatkowym atutem. Telemarketer powinien być pewny siebie, pozytywnie nastawiony do życia i rozmowny. Warto też, aby lubił ludzi i umiał nastawić się pozytywnie do produktu i usług, które będzie sprzedawał, lub o których będzie opowiadał.
Telemarketer powinien znać pojęcie storytelling. Opowiadanie historii mających na celu zdobycie sympatii rozmówcy, przybliżenie się do niego i stworzenie więzi jest podstawą do efektywnej sprzedaży. Budowanie zaufania, zrozumienie dzwoniącego klienta, rozwiązywanie jego problemów i skuteczna perswazja to tylko kilka kwestii, które są naprawdę istotne.

Jak działa Call Center Częstochowa?

Na czym polega Call Center w Częstochowie

Większość dużych firm posiada telefon, na który można dzwonić w razie reklamacji, wątpliwości, z chęcią złożenia zamówienia, czy też, aby dowiedzieć się czegoś na temat interesujących go produktów. To właśnie Call Center Częstochowa. Sprzedaż to więc jedynie niewielki element telemarketingu.

Właściwe podejście do działania call center sprawia, że marketing działa. Narzędzie to cały czas się rozwija, nastawiając się na potrzeby klienta, mylne jest więc stwierdzenie, że jest to przestarzały sposób marketingu bezpośredniego.
To, co jest tutaj najbardziej istotne, to regularne szkolenia pracowników call center, które mają za zadanie nie tylko wdrożenie im istotnych informacji. Szkolenia zwiększają pewność siebie i pozwalają otworzyć się na większą kreatywność, dlatego ich brak będzie dla firmy i jej działu call center destrukcyjne.

Ile się zarabia w Call Center?

 

Zarobki w Call Center Częstochowa

Zarobki w Call Center są zależne od wielu czynników. Przykładowo, może być tak że więcej zarabiają Ci, którzy znają język obcy, albo wtedy, gdy czy celem pracowników jest sprzedaż usług lub produktów i ile uda się podpisać umów z klientami. Wszystko zależy też od tego, czy pracownik chce się rozwijać, brać udział w szkoleniach itp. Mitem jest, że w Call Center pracują tylko osoby bez doświadczenia, studenci, uczniowie i tylko „na chwilę”.

Ta praca rzeczywiście na początku nie wymaga dużych umiejętności i doświadczenia. Jednak jeżeli wiążemy z tą pracą przyszłość, może ona być satysfakcjonująca. Pracownik pracujący w Call Centre może zostać liderem produktu czy usługi, którą sprzedaje. Z czasem może awansować na zupełnie inne stanowisko w firmie albo zarządzać całym działem Call Centre. Wszystko zależy od predyspozycji pracownika i chęci doskonalenia się.

W zależności od miejscowości, na stracie można zarobić od ok. 2 000 do ok. 2 500 zł brutto. Za tym idą premie związane ze sprzedażą (ilością zawartych umów), czy dodatki związane z wykonaniem planu. Możemy też liczyć na dodatkowe bonusy, jak: karnety MultiSport, prywatna opieka medyczna.

Related Articles